სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ფიზიკა - მათემატიკის მასწავლებელი გიული ყოჩიაშვილი

სასწავლო პროექტი ფიზიკაში

სასწავლო პროექტი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
გიული ყოჩიაშვილი
რაიონი
დედოფლისწყარო
სკოლა
სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
ელექტრომაგნიტური გამოსხივების ზეგავლენა ადამიანზე
თემის შინაარსი
11 კლასის მოსწავლეთა სამი ჯგუფმა (ფიზიკოსებ,ექიმებიდა ჟურნალისტები)მოვიძიეთ ინფორმაციას  და შეისწავლიან საკითხს რა ზემოქმედებას ახდენს ელექტრომაგნიტური გამოსხივება ადამიანის ჯანმრთელობაზე.მოამზადებენ პრეზენტაციას ამ თემასთან დაკავშირებით და გამართავენ  პრესკონფერენციას დამსწრე საზოგადოებასთან ერთად ამ აქტუალური თემის ირგვლივ.
საგანი
ფიზიკა
დონე/კლასი
საშუალო საფეხური,მე - 11 კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
ერთი თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივისტანდარტებიდაინდიკატორები
ფიზ. XI. 6.მოსწავლესშეუძლიაელექტრომაგნიტურირხევებისადატალღებისდახასიათება.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
•      აღწერსდააანალიზებსელექტრომაგნიტურიტალღებისწარმოქმნასადაგავრცელებას;
სქემატურადარმოადგენსელექტრომაგნიტურიტალღებისსკალასდათვისებრივადგანასხვავებსელექტრომაგნიტურგამოსხივებასმისიტალღისსიგრძისმიხედვით;
•      ადეკვატურადიყენებსშესაბამისცნებებსდასმულისაკითხებისშესწავლისადაგადაწყვეტისას
       

ჟურნალისტები
მოსწავლესშეუძლიაინტერვიუებისაღება,ინფორმაციისმიღება-ამუშავება,აზოგადოებისთვისწარდგენადამიწოდება

ექიმები
მოსწავლესშეუძლიაჯანმრთელობისათვისსაზიანორისკებისგანსაზღვრა-დადგენა,
ინფორმაციისმიწოდებადასაზოგადოებისთვისრჩევა-დარიგებისმიცემა.
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
1.ინფორმაციის მოძიების
2.აზრის ჩამოყალიბება-გადმოცემის
3. კომუნიკაციის
4. თანამშრომლობის
5.ელექრომაგნიტური გამოსხივების სახეების გაცნობა
6. გააზრება იმ დადებითი თუ უარყოფითი  შედეგებისა,რასაც ახდენს ელექტრომაგნიტური გამოსხივება ადამიანის ორგანიზმზე
7. 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა

რას შეიძლება მივაკვლიოთ?

თემატური კითხვები
1..როგორი ტალღებს ვუწოდებთ ელექტრომაგნიტურს?
2.როგორ ვრცელდება ელექტრომაგნიტური ტალღა?
3. რა თვისებები გააჩნია ელექტრომაგნიტურ ტალღებს?
4. რა მოქმედებას ახდენს ელექტრომაგნიტური ტალღები ადამიანის ორგანიზმზე?
5. როგორ დავიცვათ თავი ელექტრომაგნიტური გამოსხივებისგან?
შინაარსობრივი კითხვები
1.რა სარგებლობა აქვს ელექტრომაგნიტურ გამოსხივებას,კერძოდინფრაწითელ და ულტრაიისფერ სხივებს?
2. რა ზიანი შეუძლია მოუტანოს ადამიანს ელექტრომაგნიტურმა სხივებმა?
3. რა იცით კომპიუტერისა და მობილური ტელეფონების ელექტრომაგნიტური გამოსხივების შესახებ ?
4. რისთვისაა საჭირო რენტგენის სხივები?
5.რა რჩევებს მისცემდით საზოგადოებას ელექტრომაგნიტური გამისხივებისგან თავდასაცავად?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
1.გონებრივი იერიში



2.ვიცი - მინდა ვიცოდე-ვისწავლე დიაგრამა
KWHL
თვალსაჩინოდდაწერილისაკითხები(დაფაზე, ჩარტზე)

ჟურნალი

1.ჯგუფური მუშაობა

2. ზეპირი პრეზენტაციების წარდგენა
3.სლაიდ -შოუსჩვენებაპრეზენტაცია შესრულებული Power Point -ში

4.დღიურები, ჟურნალი
რეფლესიები


ურთიერთშეფასება


პრეზენტაციის გზამკვლევი.



სტრუქტურული
მინიშნებები
1. შეფასება


2. მოსწავლეთა თვითშეფასება



3.მასწავლებლის რეფლექსია



პროექტის შეფასების რუბრიკა

თვითშეფასების
კრიტერიუმები


შეფასების რუბრიკა
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
შეაფასეთ, რა საბაზისო ცოდნა ჰქონდათმოსწავლეებს პროექტის დაწყებამდე.ამისათვის გამოიყენეთ გონებრივი იერიში,ფლიპჩარტზე თვალსაჩინოდ ჩამოწერილი საკითხების მეშვეობით გაარკვიეთ მოსწავლეთა ცოდნის დონე პროექტის თემასთან დაკავშირებით.შეფასების შედეგებზე დაყრდნობით მოსწავლეებს, საჭიროებისამებრ, მიეცით დამატებითი მითითებები.სანამ მოსწავლეები კვლევას ატარებენ არაფორმალურად შეაფასეთ ისინი კითხვარების, უკუკავშირის, ჟურნალის მიმოხილვის და ეპიზოდური ჩანაწერების გამოყენებით.მოსწავლეთა მიერ მასალის გაგების ხარისხის შესაფასებლად პერიოდულად დაგეგმეთ მასწავლებლის კონფერენცია ჯგუფებთან და სწავლების მიმართულება შესაბამისად დაარეგულირეთ.გამოიყენეთ ბროშურის ქულობრივი შეფასების გზამკვლევი და პროექტის ქულებით შეფასების  გზამკვლევი, რაც მოსწავლეების ბროშურაზე მუშაობის და საბოლოო პრეზენტაციის  მონიტორინგში დაეხმარება.  გააცანით მოსწავლეებს ზეპირი პრეზენტაციის რუბრიკა პრეზენტაციის უნარების შესახებ უკუკავშირის მიზნით და მიეცით მათ დრო, რათა უკუკავშირის დროს მიწოდებული ინფორმაცია საბოლოო პრეზენტაციაში გაითვალისწინონ.სთხოვეთ მოსწავლეებს გამოიყენონ ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასების ფორმა და შეაფასონ თავიანთი შრომაპროექტზე მუშაობის განმავლობაში. ეს მათ მომავალში პროექტზე მუშაობის დაგეგმვაში დაეხმარება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო სივრცეში ორიენტაციისა და დამოუკიდებელი სწავლის ,ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების, ტრანსფერისა (ერთ სიტუაციაში მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების) და სხვადასხვა დისციპლინური გამოცდილების სინთეზის  უნარი.          
სასწავლო პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე
გავაცნოთ მოსწავლეებს პროექტის თემა,მიზანი და შინაარსი. გავარკვიოთ მოსწავლეთა ცოდნის დონე,რა იციან  პროექტის თემასთან დაკავშირებით.ამისთვის გამოვიყენებთ გონებრივი იერიშს,ფლიპჩარტზე ჩამოვწერთ შემდეგ კითხვებს: 1. რა იცით ელექტრომაგნიტური გამოსხივების შესახებ? 2. ელექტრომაგნიტური გამოსხივების რომელ სახეებს იცნობთ? 3. რა ინფორმაციას ფლობთ ინფრაწითელი და ულტრაიისფერი გამოსხივების შესახებ? 4. დაგჭირვებიათ თუ არა ცხოვრებაში რენტგენის სხივები? 5. დიდხანს ზიხართ კომპიუტერთან? 6. რა იცით მობილური ტელეფონების გამოსხივების მავნეობის შესახებ? თვითეულ კითხვაზე მოვისმენთ მოსწავლეთა პასუხებს.
გამოვიყენებთ kwhl დიაგრამებს,რომლებიც დაეხმარებია მოსწავლეებს იმის გააზრებაში,თუ რა იციან საკითხის შესახებ,რისი ცოდნა უნდათ,რა ისწავლეს და კიდევ რაა შესასწავლი.ისინი მოსწავლეებს საშუალებას მისცემენ,რომ დაინტერესდენენ საკითხით,სანამ სიღრმისეულად შეისწავლიან მას. კლასი სურვილების გათვალისწინებით დაიყოფა სამ ჯგუფად (ფიზიკოსები,ჟურნალისტები,ექიმები),გადანაწილდება ფუნქციები,თუ რა უნდა შეასრულოს  თითოეულმა ჯგუფმა.მაქსიმალურად იქნება გათვალისწინებული მათი აზრები და სურვილები.
პროექტის დაწყება
მოსწავლეებს სთხოვეთ  აწარმოონ პროექტის ჟურნალი,რომელშიც იქნება ინდივიდუალური დღიურები თვითეული ჯგუფისთვის, სადაც აღწერენ პროექტის მიმდინარეობისას მიღებულ ინფორმაციას. პროექტის განმავლობაში განიხილავენ ჩანაწერებს რათა შევამოწმოთ გაგების დონე, უზრუნველვყოთ უკუკავშირი და საჭიროებისამებრ მივცეთ მოსწავლეებს მითითებები. ინფორმაციის მოძიების შემდეგ მოვაწყობთ ჯგუფურ მუშაობას,რომლის დროსაც ჯგუფები წარმოადგენენ ზეპირ პრეზენტაციებს შესრულებული სამუშაოების ირგვლივ.
ფიზიკოსთა ჯგუფმა  მოიძია ინფორმაცია ელექტრომაგნიტური გამოსხივების შესახებ როგორც ინტერნეტის საძიებო სისტემიდან,ასევე სახელმძღვანელოდან.დაგეგმა  შესასრულებელი სამუშაოების თანმიმდევრბა და  განსაზღვრასაჭირო რესურსები. წარმოადგინა  მოძიებული მასალა, პროექტის თემასთან დაკავშირებული ფოტოსურათები,ტექსტები Google - ს საძიებო სისტემიდან და ვიკიპედიიდან ,ასევე საჭირო საიტები.You tube -  ზე მოიძია ვიდეო ფაილები გამოსხივების სხვადასხვა სახეებზე ,ავტვირთა ბლოგზე და ანახა დამსწრე საზოგადოებას  პროექტორის მეშვეობით. power  point - ში წარმოადგინა სლაიდ- შოუ პრეზენტაცია და ატვირთა  ბლოგზე.შემდეგ
ჟურნალისტების ჯგუფმა წარმოადგინა ზეპირი პრეზენტაცია გაწეული სამუშაოს შესახებ.აიღეს ინტერვიუები
საზოგადოების წარმომადგენლებისგან,დაამზადეს მოსაწვევიბარათები, ბუკლეტები,გამოუშვა გაზეთი „გამოსხივება და ადამიანი“.ბლოგზე გახსნა საკუთარი გვერდი.მოსახლეობიდან აღებული ინტერვიუების,რომელის მოიცავდა შემდეგ კითხვებს : 1.რა იცით ელექტრომაგნიტური გამოსხივებისშესახებ? 2. რამდენ ხანს ზიხართ კომპიუტერთან?
3. საშიშია თუ არა მობილური ტელეფონისგამოყენება? 4.რა იცით რენტგენის სხივების შესახებ? 5.რა იცით ულტრაიისფერი სხივების სარგებლიანობის და საზიანო მოქმედების შესახებ?6. რა იცით  ინფრაწითელი  სხივების შესახებ? სახიფათოა თუ სასარგებლო ისინი? 7. ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული რა ჩივილები გიჩნდებათ მობილური ტელეფონის,კომპიუტერის,ტელევიზორის თუ სხვა მოწყობილობის ხანგრძლივი გამოყენებისას? პასუხების დამუშავებისა და და დასკვნების გამოტანის შემდეგ მასალა ატვირთეს ბლოგზე და მოაწყეს პრესკონფერენცია.
ექიმების ჯგუფმაპრეზეტაცისას წარმოადგინა ინფორმაცია მოკვლეული მასალების ირგვლივ, ანუ როგორ მოქმედებს გამოსხივებაადამიანის ჯანმრთელობაზე.სხვადასხვა სამედიცინო საიტებიდან მოამზადა საკითხები მობილური ტელეფონებისა და კომპიუტერის მავნეობის შესახებ ,რატომ სტკივათ ადამიანებს თავი და  თვალები ხშირად, ეხვევათ თავბრუ,აწუხებთ წნევის ცვალებადობა და სხვა სიმპტომები.საზოგადოებისთვის მოამზადა საჭირო რჩევა- დარიგებანი იმასთან დაკავშირებით, რომ ღამე ძილის წინ მობილური ტელეფონი სხვა ოთახში უნდა მოვათავსოთ,ტელევიზორის ეკრანი დაახლოებით 1,5 -2 მეტრის მოშორებით უნდა მოთავსდეს ადამიანის სავარძლიდან,კომპიუტერთან ჯდომისას უდა განისაზღვროს დრო,განსაკუთრებით ბავშვებისთვის 20 -30 წუთი,ასევე კარგია სპეციალური დამცავი სათვალის ხმარებაც. მოძიებული მასალები ამ ჯგუფმაც ატვირთა ბლოგზე და მოაწყო პრეზენტაცია.
პროექტის დასრულება
ბოლოს გაკეთდა რეფლექსია,ანუ შეფასება, თითოეულმა ჯგუფმა შეაფასა თავისი პრეზენტაცია,ეს მოხდა ურთიერთშეფასების  და თვითშეფასების საფუძველზე წინასწარ შედგენილი   და გაცნობილი მოსწავლის თვითშეფასების კრიტერიუმების მეშვეობით. სლაიდშოუ შეფასდა პრეზენტაციის გზამკვლევის,ხოლო დღიურები,ჟურნალის შეფასება სტრუქტურული მინიშნებების მეშვეობით.მასწავლებელმა მოახდინა რეფლექსია,რა იყო დადებითი,კერძოდ როგორ დაინტერესდნენ მოსწავლეებიპროექტის თემით,როგორ შეიძინეს 21 - ე საუკუნის უნარ ჩვევები,ისწავლეს ინფორმაციის მოძიება,დამოუკიდებელი აზროვნება და მოქმედება,განუვითარდათ თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები,როგორ ჩაერთო ყველა მოსწავლე პროექტში.მოსწავლეთა შეფასება მოხდა ქულებით შეფასების რუბრიკების წინასწარ გაცნობით.მასწავლებელმაც და მოსწავლეებმაც შეავსეს თვითშეფასების ფორმები,რაც მათ მომავალ პროექტზე მუშაობის უკეთესად დაგეგმვაში დაეხმარება.



დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
·         მოსწავლეებს განვუმაროთ სასწავლო პროექტის სამუშაოს ეტაპები და მივცეთ დირექტივები, რაც მათ სამუშაოს წარმართვაში და პროგრესის რეგულარულ მონიტორინგში დაეხმარება.
·         მივცეთ მოსწავლეს მისი შესაძლებლობიდან გამომდინარე დავალებები
·         დავურიგოთ მოსწავლეებს დამატებითი შაბლონები,რომელიც დაეხმარება მას  პროექტის წარმატებით შესრულებაში
·         მივცეთ მოსწავლეს დამატებითი დრო სამუშაოს შესასრულებლად,თუ ის ამას საჭიროებს



არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

·            მივამაგროთ მოსწავლე ბილინგვური პროგრამის   მოხალისე პედაგოგთან,რომელიც ქართული ენის ათვისებაში დაეხმარება, ან იმ  მოსწავლესთან,რომელიც ფლობს არაქართულენოვანი მოსწავლის ენას.
·            მივცეთ საშუალება ისარგებლოს ორენოვანი ლექსიკონით და კომპიუტერული სათარგმნი პროგრამით
·            ნება დავრთოთ მოსწავლეს,პრეზენტაცია წარმოადგინოს ორივე ენაზე
·         მოსწავლეს საშუალება მივცეთ აკადემიური ცნებებიდან მიღებული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებისთვის გამოიყენოს ილუსტრაციები,ნახატები და სურათები ორენოვანი წარწერით



მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
·            მივცეთ მოსწავლეებს საშუალება, რომ პროექტის განმავლობაში შესასრულებელი სამუშაოს სირთულის დონე თავად აირჩიონ.
·            მივცეთ მითითებები მოსწავლეს,რათა აწარმოოს პროექტის თემის სიღრმისეული კვლევა.
·            ნება დავრთოთ,რომ მიეხმარონ სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლეებს სამუშაოს შესრულებაში.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)

ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა ( ბლოგი )
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები,:
1.ქეთევან ტატიშვილი ფიზიკა 11 კლასი გამომცემლობა „დიოგენე“ 2014 წ.

ინვენტარი/მასალები
ფლიჩარტები,მარკერები,ფლომასტერები,ქაღალდის ფურცლები A4
ინტერნეტრესურსები
1.ვიკიპედია - ელექტრომაგნიტური გამოსხივება  http://ka.wikipedia.org/.
 2.ელექტრომაგნიტური გამოსხივება - მსოფლიოს #1 საფრთხეhttp://www.mkurnali.ge/skhvadaskhva/ekologia/2742-eleqtromagnituri-gamoskhiveba-msoflios-1-safrthkhe.html
3. რადიოტალღებიდაელექტრომაგნიტურიველი

4.საქართველოშისატელეფონოანძებისელექტრომაგნიტურიგამოსხივებადასაშვებნორმასაღემატება?!http://www.ttimes.ge/archives/32719

5.ელექტრომაგნიტური სპექტრი -
http://ucnauri.com/

ttp://ucnauri.com/6. ელმაგნიტურისპექტრი - ინფრაწითელი ვიდეო

7. ელმაგნიტურისპექტრი - ულტრაიისფერი

8. ელექტრომაგნიტურისპექტრი - შესავალიBeka Mamukashvili 

9. ელმაგნიტურისპექტი - გამასხივები

10. ელმაგნიტურისპექტი - გამასხივები 

11. ელმაგნიტურისპექტრი - რენტგენი

12. ელმაგნიტურისპექტრი - მიკროტალღები

13. ელმაგნიტურისპექტრი - რადიოტალღები

აქვსთუარაკომპიუტერსელექტრო-მაგნიტურიგამოსხივება?

Friday, January 25, 2013http://drofulia.blogspot.com/




სხვა რესურსები
მოწვეულისტუმრები,მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.

1 комментарий:

  1. ყოჩაღ .კარგად გიმუშავიათ,. ნამდვილად ნისაბაძი ხართ.

    ОтветитьУдалить