ფიზ. XI. 6.მოსწავლესშეუძლიაელექტრომაგნიტურირხევებისადატალღებისდახასიათება.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
• აღწერსდააანალიზებსელექტრომაგნიტურიტალღებისწარმოქმნასადაგავრცელებას;
•სქემატურად
წარმოადგენსელექტრომაგნიტურიტალღებისსკალასდათვისებრივადგანასხვავებსელექტრომაგნიტურგამოსხივებასმისიტალღისსიგრძისმიხედვით;
• ადეკვატურადიყენებსშესაბამისცნებებსდასმულისაკითხებისშესწავლისადაგადაწყვეტისას
ჟურნალისტები
მოსწავლესშეუძლიაინტერვიუებისაღება,ინფორმაციისმიღება-დამუშავება,საზოგადოებისთვისწარდგენადამიწოდება
ექიმები
მოსწავლესშეუძლიაჯანმრთელობისათვისსაზიანორისკებისგანსაზღვრა-დადგენა,
ინფორმაციისმიწოდებადასაზოგადოებისთვისრჩევა-დარიგებისმიცემა.
|
პროექტის
დაწყებამდე
გავაცნოთ მოსწავლეებს პროექტის თემა,მიზანი
და შინაარსი. გავარკვიოთ მოსწავლეთა ცოდნის დონე,რა იციან პროექტის თემასთან დაკავშირებით.ამისთვის
გამოვიყენებთ გონებრივი იერიშს,ფლიპჩარტზე ჩამოვწერთ შემდეგ კითხვებს: 1. რა იცით
ელექტრომაგნიტური გამოსხივების შესახებ? 2. ელექტრომაგნიტური გამოსხივების რომელ
სახეებს იცნობთ? 3. რა ინფორმაციას ფლობთ ინფრაწითელი და ულტრაიისფერი
გამოსხივების შესახებ? 4. დაგჭირვებიათ თუ არა ცხოვრებაში რენტგენის სხივები? 5.
დიდხანს ზიხართ კომპიუტერთან? 6. რა იცით მობილური ტელეფონების გამოსხივების
მავნეობის შესახებ? თვითეულ კითხვაზე მოვისმენთ მოსწავლეთა პასუხებს.
გამოვიყენებთ kwhl დიაგრამებს,რომლებიც
დაეხმარებია მოსწავლეებს იმის გააზრებაში,თუ რა იციან საკითხის შესახებ,რისი
ცოდნა უნდათ,რა ისწავლეს და კიდევ რაა შესასწავლი.ისინი მოსწავლეებს საშუალებას
მისცემენ,რომ დაინტერესდენენ საკითხით,სანამ სიღრმისეულად შეისწავლიან მას.
კლასი სურვილების გათვალისწინებით დაიყოფა სამ ჯგუფად
(ფიზიკოსები,ჟურნალისტები,ექიმები),გადანაწილდება ფუნქციები,თუ რა უნდა
შეასრულოს თითოეულმა
ჯგუფმა.მაქსიმალურად იქნება გათვალისწინებული მათი აზრები და სურვილები.
პროექტის
დაწყება
მოსწავლეებს სთხოვეთ
აწარმოონ პროექტის ჟურნალი,რომელშიც იქნება ინდივიდუალური დღიურები
თვითეული ჯგუფისთვის, სადაც აღწერენ პროექტის მიმდინარეობისას მიღებულ
ინფორმაციას. პროექტის განმავლობაში განიხილავენ ჩანაწერებს რათა შევამოწმოთ
გაგების დონე, უზრუნველვყოთ უკუკავშირი და საჭიროებისამებრ მივცეთ მოსწავლეებს
მითითებები. ინფორმაციის მოძიების შემდეგ მოვაწყობთ ჯგუფურ მუშაობას,რომლის
დროსაც ჯგუფები წარმოადგენენ ზეპირ პრეზენტაციებს შესრულებული სამუშაოების ირგვლივ.
ფიზიკოსთა
ჯგუფმა მოიძია
ინფორმაცია ელექტრომაგნიტური გამოსხივების შესახებ როგორც ინტერნეტის საძიებო
სისტემიდან,ასევე სახელმძღვანელოდან.დაგეგმა შესასრულებელი სამუშაოების თანმიმდევრბა და განსაზღვრასაჭირო რესურსები. წარმოადგინა მოძიებული მასალა, პროექტის თემასთან
დაკავშირებული ფოტოსურათები,ტექსტები Google - ს საძიებო სისტემიდან და
ვიკიპედიიდან ,ასევე საჭირო საიტები.You tube -
ზე მოიძია ვიდეო ფაილები გამოსხივების სხვადასხვა სახეებზე ,ავტვირთა
ბლოგზე და ანახა დამსწრე საზოგადოებას
პროექტორის მეშვეობით. power
point - ში წარმოადგინა სლაიდ- შოუ პრეზენტაცია და ატვირთა ბლოგზე.შემდეგ
ჟურნალისტების ჯგუფმა
წარმოადგინა ზეპირი პრეზენტაცია გაწეული სამუშაოს შესახებ.აიღეს ინტერვიუები
საზოგადოების
წარმომადგენლებისგან,დაამზადეს მოსაწვევიბარათები, ბუკლეტები,გამოუშვა გაზეთი „გამოსხივება
და ადამიანი“.ბლოგზე გახსნა საკუთარი გვერდი.მოსახლეობიდან აღებული
ინტერვიუების,რომელის მოიცავდა შემდეგ კითხვებს : 1.რა იცით ელექტრომაგნიტური
გამოსხივებისშესახებ? 2. რამდენ ხანს ზიხართ კომპიუტერთან?
3. საშიშია თუ არა მობილური
ტელეფონისგამოყენება? 4.რა იცით რენტგენის სხივების შესახებ? 5.რა იცით
ულტრაიისფერი სხივების სარგებლიანობის და საზიანო მოქმედების შესახებ?6. რა
იცით ინფრაწითელი სხივების შესახებ? სახიფათოა თუ სასარგებლო
ისინი? 7. ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული რა ჩივილები გიჩნდებათ მობილური
ტელეფონის,კომპიუტერის,ტელევიზორის თუ სხვა მოწყობილობის ხანგრძლივი
გამოყენებისას? პასუხების დამუშავებისა და და დასკვნების გამოტანის შემდეგ მასალა
ატვირთეს ბლოგზე და მოაწყეს პრესკონფერენცია.
ექიმების ჯგუფმაპრეზეტაცისას
წარმოადგინა ინფორმაცია მოკვლეული მასალების ირგვლივ, ანუ როგორ მოქმედებს
გამოსხივებაადამიანის ჯანმრთელობაზე.სხვადასხვა სამედიცინო საიტებიდან მოამზადა
საკითხები მობილური ტელეფონებისა და კომპიუტერის მავნეობის შესახებ ,რატომ
სტკივათ ადამიანებს თავი და თვალები
ხშირად, ეხვევათ თავბრუ,აწუხებთ წნევის ცვალებადობა და სხვა სიმპტომები.საზოგადოებისთვის
მოამზადა საჭირო რჩევა- დარიგებანი იმასთან დაკავშირებით, რომ ღამე ძილის წინ
მობილური ტელეფონი სხვა ოთახში უნდა მოვათავსოთ,ტელევიზორის ეკრანი დაახლოებით
1,5 -2 მეტრის მოშორებით უნდა მოთავსდეს ადამიანის სავარძლიდან,კომპიუტერთან
ჯდომისას უდა განისაზღვროს დრო,განსაკუთრებით ბავშვებისთვის 20 -30 წუთი,ასევე
კარგია სპეციალური დამცავი სათვალის ხმარებაც. მოძიებული მასალები ამ ჯგუფმაც
ატვირთა ბლოგზე და მოაწყო პრეზენტაცია.
პროექტის
დასრულება
ბოლოს გაკეთდა რეფლექსია,ანუ
შეფასება, თითოეულმა ჯგუფმა შეაფასა თავისი პრეზენტაცია,ეს მოხდა
ურთიერთშეფასების და თვითშეფასების
საფუძველზე წინასწარ შედგენილი და
გაცნობილი მოსწავლის თვითშეფასების კრიტერიუმების მეშვეობით. სლაიდშოუ შეფასდა
პრეზენტაციის გზამკვლევის,ხოლო დღიურები,ჟურნალის შეფასება სტრუქტურული
მინიშნებების მეშვეობით.მასწავლებელმა მოახდინა რეფლექსია,რა იყო
დადებითი,კერძოდ როგორ დაინტერესდნენ მოსწავლეებიპროექტის თემით,როგორ შეიძინეს
21 - ე საუკუნის უნარ ჩვევები,ისწავლეს ინფორმაციის მოძიება,დამოუკიდებელი
აზროვნება და მოქმედება,განუვითარდათ თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის
უნარ-ჩვევები,როგორ ჩაერთო ყველა მოსწავლე პროექტში.მოსწავლეთა შეფასება მოხდა
ქულებით შეფასების რუბრიკების წინასწარ გაცნობით.მასწავლებელმაც და
მოსწავლეებმაც შეავსეს თვითშეფასების ფორმები,რაც მათ მომავალ პროექტზე მუშაობის უკეთესად დაგეგმვაში დაეხმარება.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის
სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
·
მივამაგროთ მოსწავლე ბილინგვური პროგრამის მოხალისე პედაგოგთან,რომელიც ქართული ენის
ათვისებაში დაეხმარება, ან იმ
მოსწავლესთან,რომელიც ფლობს არაქართულენოვანი მოსწავლის ენას.
·
მივცეთ საშუალება ისარგებლოს ორენოვანი ლექსიკონით და კომპიუტერული
სათარგმნი პროგრამით
·
ნება დავრთოთ მოსწავლეს,პრეზენტაცია წარმოადგინოს ორივე ენაზე
·
მოსწავლეს საშუალება მივცეთ აკადემიური ცნებებიდან მიღებული ცოდნისა
და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებისთვის გამოიყენოს ილუსტრაციები,ნახატები და
სურათები ორენოვანი წარწერით
|
ყოჩაღ .კარგად გიმუშავიათ,. ნამდვილად ნისაბაძი ხართ.
ОтветитьУдалить